tisdag, september 08, 2015

BRUTE / VENGEANCE OF KARMA -Split 7”

BRUTE / VENGEANCE OF KARMA -Split 7”
[Egen]
Brute från Karlstad spelar nån slags modern thrash metal, finns rikligt med metalcoreinfluenser också. Är väl inte dåligt men för mig totalt ointressant, låter ju kompetent och sånt där men jag sätter tio gånger av tio heller på the Haunted ifall jag vill bli svängd på detta viset.
Vengeance of Karma från Kristinehamn spelar d-takts driven hardcore influerad av metal och progressivare tongångar. Beskrivningen låter märkligare än resultatet, då speciellt den inledande 'Den blinda stigen' är en mycket energifull och välljudande skapelse. Utöver råpunksrötterna tycker jag mig höra både lokala hjältar som Burst och innovativt amerikanskt mangel som Converge eller the Dillinger Escape Plan. Tycker dock inte att efterföljande 'Slöseriet' är lika spännande, refrängen känns trist men glamsolot är bra. Ser fram emot mer flum!

Vengeance of Karma

Inga kommentarer: