torsdag, augusti 07, 2014

ÅDERLÅTA – s/t Cd-r

ÅDERLÅTA – s/t Cd-r
[Egen]
Ni vet Markus Häll, trummisen från Nödslakt, har ett nytt band. Den självbetitlade 17 låtars inspelningen med Åderlåta är inspelad med egenproducerad el, mer D.I.Y än så blir det väl knappast. Hur låter det då?! Vi snackar råpunk så klart, snabb, bra råpunk med snabba ackordbyten och ett jävla klös. Detta är helt klart min melodi, bättre än mitt band och bättre än ditt band. Textmässigt handlar det mycket om att välja att leva utanför samhället, vid flertalet tillfällen bjuder texthäftet på lysande läsning, men jag hade inte förväntat mig något annat i och för sig. Materialet håller jämn och bra kvalitet, ljudet är bra och sången arg men lite nyanserad (med råpunkmått mätt). Gillar speciellt; Tusen punklåtar om krig, Håll käften gubbjävel nu är det jag som pratar, Nitrygg, Åderlåten, Jag bor i skogen, Svinen bär slips (som även Nödslakt körde live vill jag minnas) och Upp till Kampetorp. Bra grejer, jag trycker mer än gärna på repeat. Spana in för fan, bra kvalle, bra riff!
Här har ni Nitrygg-texten.

”När man är nere och allt är skit, ögat söker efter en nit. Klonsamhället måste få stopp, nitpajen ger oss nytt hopp. Är du utan kan du inte fatta, hur mycket man gillar sin jacka. I vårat lag gör alla mål, här finns ingen nummero två.

Nitrygg nummer ett

Med punkare kan du va trygg, en nitrygg är aldrig stygg. Titta på världens små svin, deras rygg är slät & fin. Det som blänker och gör mig snygg, är nitarna uppå min rygg. I vårat lag gör alla mål, här finns ingen nummero två."


Vill bara ha Gin & Kastanjetter och en tågbiljett till Kampetorp...

https://www.facebook.com/aderlata

Inga kommentarer: